Wystąpił błąd licencyjny – co zrobić?

Jeśli w trakcie pierwszego uruchomienia wersji testowej lub aktywacji aplikacji pojawił się błąd wykonaj odpowiednie kroki opisane poniżej.

 

A:  Windows Management Instrumentation:

Ta procedura może zostać wykonana tylko przez Użytkownika z uprawnieniami administratora.
1. Wybierz „Ten komputer” / „Mój komputer” i kliknij prawym przyciskiem myszy.
2. Następnie wybierz „Zarządzaj”.
3. Rozwiń sekcję „Usługi i aplikacje”.
4. Kliknij prawym przyciskiem myszy na „Sterowanie usługą WMI” i kliknij „Właściwości”.
5. Wybierz zakładkę „Zabezpieczenia”.
6. Kliknij przycisk „Zabezpieczenia” znajdujący się na dole ekranu.
7. Na liście Użytkowników sprawdź, czy konto które będzie korzystało z NIP Inspektora ma nadane uprawnienia. Następnie wybierz „Zastosuj” i „Ok”.
Dodatkowo możesz ponownie uruchomić WMI (zgodnie z instrukcją dostępną na MSDN).

B: Adaptery sieciowe:

1. Naciśnij na klawiaturze kombinację Windows+R.
2. W otwartym oknie wpisz „NCPA.cpl” i naciśnij enter.
3. W otwartym konie sprawdź czy są „wyszarzone” adaptery sieciowe. Jeśli takie są należy na nie kliknąć prawym przyciskiem myszy i na górze listy wybrać „włącz”.

Po wykonaniu procedur należy ponownie uruchomić aplikację NIP Inspektor.

C: Maszyna wirtualna.

Program domyślnie nie zezwala na aktywację w Maszynie Wirtualnej. W związku, z czym licencja testowa, może nie zostać aktywowana. Jednak jeśli chcą Państwo przetestować aplikację na maszynie wirtualnej prosimy o kontakt z naszym zespołem na kontakt@nip-inspektor.pl lub przez „Zgłoś problem” w aplikacji.

Pełna wersja aplikacji, może zezwolić na używanie programu w Maszynie Wirtualnej, jeśli zostanie to zgłoszone naszemu zespołowi.

Jeśli nie są Państwo pewni, czy znajdują się w Maszynie Wirtualnej można to łatwo sprawdzić.
1. W przypadku systemu Windows 7 proszę przejść do Panelu Sterowania/Control Panel.
2. W przypadku systemów Windows 8, Windows 8.1 lub Windows 10 proszę kliknąć ikonę lupy tuż obok przycisku start a następnie wpisać Panel Sterowania lub Control Panel.
3. Następnie proszę przejść do części Programy.

4. Następnie proszę wybrać Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows.

5. W otwartym oknie proszę przejść do części Hyper-V. Jeśli jest ona zaznaczona, oznacza to że Maszyna Wirtualna jest uruchomiona. Jeśli Państwo z niej nie korzystają można ją wyłączyć (odznaczyć).